inimicus AMICO AMICUS SUM, INIMICO INIMICUS

O mnie:

Jeżdżę na:

Accent - Nordkapp (2016)

Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę musisz się poruszać naprzód.

RDR - Team Pro Easton (2010)

Kolarstwo górskie to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem.

TREK - Powerfly 4 (2021)

Bo przy 100kkm masz ochotę bawić się rowerem, odkrywać.

Jeździłem na:

Peugeot - Cologne (2010)

Uważam, że zmienne przełożenie jest tylko dla ludzi powyżej 65. Czyż nie lepiej jest wygrywać siłą własnych mięśni, niż przerzutką?

Kelly's - Reyon 30 (2015)

Kolarstwo górskie to nie tylko XC. Czasem dobrze pobujać się po rejonie.

Wheeler - Cross 2600

odwiedzin

wyświetleń

Przygoda życia

Każda historia ma swój początek. Ma też i koniec. Czas płynie nieubłaganie, zmieniają się priorytety.

​ ​Na początku szukałem jakiegoś serwisu do prowadzenia statystyk rowerowych. Z czasem zauważyłem również, że bikestats świetnie nadaje się do zapamiętywania wycieczek rowerowych. Dla rowerzystów wyjazd poza własne podwórko jest świetną przygodą. Właśnie przygodą życia. Każdy swoje przygody życia przeżywa po swojemu, ale każdy intensywnie mocno. Warto mieć takie i jak najwięcej.

​ Obecnie są ciekawsze serwisy do statystyk, bardziej zautomatyzowane i czytelniejsze. Stąd nie będę już wpisywał "komunikacji miejskiej". Ale jeśli przydarzy się jakaś tytułowa "przygoda życia" zapewne umieszczę ją w kategorii "wycieczki"​

​ ​Do zobaczenia na szlaku!

Wrzesień, 2013

Niedziela, 29 września 2013

Powrót z Kuźnicy Grabowskiej

Wykręciłem 103.80 km.
Czas jazdy 04:29 h.
Średnia prędkość 23.15 km/h.
Rowerek Peugeot - Cologne (Ostry Bies)

Tym razem wyjazd całkiem rano. W GPS ustawiona trasa szybka więc ani razu nie widziałem gruntowej nawierzchni. Troszkę bardziej chłodno, większość trasy przejechałem w kurtce przeciwdeszczowej, w której normalnie od razu jestem zapocony.

Znałem już słabe punkty trasy, poszło więc bardzo sprawnie mimo zmęczenia, które towarzyszyło mi jeszcze z przed wczoraj. Najgorszy odcinek to droga Nr 14 za Bronisławowem aż do samego Sieradza. Liczne koleiny, wąska droga, duży ruch i TIRy (nawet w niedziele) powodowały niechęć do jazdy na rowerze. Po za tym bez żadnych niespodzianek, więc raz dwa i już byłem w domku :)

Piątek, 27 września 2013Kategoria z Fotką, Wycieczki, >100

Kuźnica Zagrzebska..

Wykręciłem 103.00 km.
Czas jazdy 06:02 h.
Średnia prędkość 17.07 km/h.
Rowerek Peugeot - Cologne (Ostry Bies)

Miałem okazję wybrać się na grzyby, daleko za Łodzią. Sprawdziłem więc na mapie ile to kilometrów, pogodę i jest decyzja, jadę rowerem. Trasa miała być lekka i przyjemna, więc zdecydowałem się na ostre. Ruszyłem dosyć późno, bo miałem być nie za wcześnie. O godzinie 15 zebrałem się i w drogę. Do Sieradza droga znana. Sporo się jednak pozmieniało i niekoniecznie dla "szosowca" na dobre. Co przejazd przez mieścine, to znak "zakazu dla rowerów". Zastosowana spychologia i myk na chodnik. Takie zagrywki spotkały mnie między innymi w Kolumnie pod Łaskiem, Zduńskiej Woli (ominąłem jadąc przez centrum), cały odcinek między Zduńską Wolą a Sieradzem, a w szczególności dobitnie w Czechach i Grabowcu.

Kolumna obok Łasku. Droga pieszo-rowerowa © inimicus

Nie bardzo rozumiem taką zagrywkę. Zwyczajnie nie ma gdzie w naszym kraju uprawiać kolarstwa, bo nawet jak trasa z szerokim poboczem, gdzie auta nie jeżdżą to takie kwiatki. W jakim celu? Miałem sporo czasu na przemyślenia w tej kwestii. Wydaje mi się, że to w pewnym sensie ukłon w stronę społeczeństwa. Rowerzysta zepchnięty na chodnik może jeździć po nim legalnie, a autom nie przeszkadzają starsze babcie jeżdżące po bułki do sklepu. Takowe zresztą spotykałem na trasie (chodnikach). Za to kogoś na szosie? Tylko dwie osoby, gdy już wracałem ostatniego dnia.

Przed Sieradzem przerwa:

Most przed Sieradzem przy Warcie II © inimicus

Most przed Sieradzem przy Warcie © inimicus

Zaraz za mostem wbiłem się na szosę bo nijak miałem dojechać na śmieszkę rowerową po drugiej stronie. Stąd też jeden uprzejmy TIRowiec nie omieszkał mnie niemalże staranować i strąbić jak się tylko dało ;/ Powoli już miałem dość więc stwierdziłem, że skręcę sobie za Sieradzem na jakieś boczne drogi.

Jak pomyślałem, tak uczyniłem. Po chwili spokoju bez aut spotkała mnie jednak taka droga:

Za Sieradzem, droga wyjazdowa z osiedla © inimicus

No nic, przez 2 km przeszedłem się z rowerem. Zaczęło się jednak ściemniać, więc postanowiłem więcej z niego nie schodzić. Potem był już raczej asfalt. Raczej, gdyż dziur w nim jak w szwajcarskim serze. Brakowało by tylko bym po ciemku wpadł w dziurę przebił dętki. W miejscu docelowym nigdy nie byłem, więc miałem powoli coraz bardziej stracha, zwłaszcza, że już jechałem całkiem po zmroku z mizerną lampką i w środku lasu, gdzie znów piach zamiast asfaltu. Jakoś się z niego wygrzebałem i wyglądało to już całkiem dobrze. Do celu raptem 10km, gdy właśnie padła mi bateria w telefonie. No nic, jest PowerBank, by tylko dał radę podładować tak bym dał radę się dodzwonić gdzie jest cel. W końcu dojechałem, dzwonię i co? Nikt nie wie gdzie jestem. Wertuje więc mapę w telefonie i nagle mnie olśniło. Nie miałem być w Kuźnicy Zagrzebskiej tylko Grabowskiej. Nagle wszystko ściemniało mi jeszcze bardziej, wpatrzony w malutki ekranik telefonu wbijam nazwę nowego celu i modlę się by to nie było czasem 30km. Uff, tyko 10. Szybko wsiadam na rower i gnam ile sił w nogach. Okazuje się, że jeszcze ich trochę jest, adrenalina robi swoje. Już nie myślę o zmarzniętych palcach u nóg, już nie są zmarznięte, po prostu bolą. Teraz myślę tylko o słabej baterii, o tym czy czasem zamiast asfaltu nie wyrośnie mi ciemny las z piachem i domyślam się co jest na metr przed moim przednim kołem. Jadąc w ten sposób wydaje mi się, że nie minęło 5 minut a tu jest, w końcu Kuźnica Grabowska. Szybki telefon i jestem już na ognisku :)

Piątek, 27 września 2013

Wykręciłem 25.30 km.
Czas jazdy 01:25 h.
Średnia prędkość 17.86 km/h.

Praca

Poniedziałek, 23 września 2013

Wykręciłem 8.40 km.
Czas jazdy 00:26 h.
Średnia prędkość 19.38 km/h.

Interesy na mieście.

Piątek, 20 września 2013

Wykręciłem 33.30 km.
Czas jazdy 02:03 h.
Średnia prędkość 16.24 km/h.

Wtorek, 17 września 2013

Wykręciłem 27.90 km.
Czas jazdy 01:30 h.
Średnia prędkość 18.60 km/h.

Sobota, 14 września 2013

Wykręciłem 24.80 km.
Czas jazdy 01:25 h.
Średnia prędkość 17.51 km/h.

Środa, 11 września 2013

Wykręciłem 17.40 km.
Czas jazdy 00:44 h.
Średnia prędkość 23.73 km/h.
Rowerek Peugeot - Cologne (Ostry Bies)

Na montaż EC34 u Suchara.

Niedziela, 8 września 2013

Wykręciłem 26.80 km.
Czas jazdy 01:03 h.
Średnia prędkość 25.52 km/h.

Na cmentarz.

Sobota, 7 września 2013

Wykręciłem 27.80 km.
Czas jazdy 01:30 h.
Średnia prędkość 18.53 km/h.