inimicus AMICO AMICUS SUM, INIMICO INIMICUS

O mnie:

Jeżdżę na:

Accent - Nordkapp (2016)

Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę musisz się poruszać naprzód.

RDR - Team Pro Easton (2010)

Kolarstwo górskie to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem.

TREK - Powerfly 4 (2021)

Bo przy 100kkm masz ochotę bawić się rowerem, odkrywać.

Jeździłem na:


Peugeot - Cologne (2010)

Uważam, że zmienne przełożenie jest tylko dla ludzi powyżej 65. Czyż nie lepiej jest wygrywać siłą własnych mięśni, niż przerzutką?

Kelly's - Reyon 30 (2015)

Kolarstwo górskie to nie tylko XC. Czasem dobrze pobujać się po rejonie.

Wheeler - Cross 2600
Wheeler - Pro 1900

Kross - Level A6

Kross - Fatman

Archiwum

Łańcuchy

Przebiegi roczne

2015


button stats bikestats.pl

2014


button stats bikestats.pl

2013


button stats bikestats.pl

2012


button stats bikestats.pl

2011


button stats bikestats.pl

2010


button stats bikestats.pl

2009


button stats bikestats.pl

2008


button stats bikestats.pl

2007


button stats bikestats.pl

Statystyki

odwiedzin



wyświetleń


Przygoda życia

Każda historia ma swój początek. Ma też i koniec. Czas płynie nieubłaganie, zmieniają się priorytety.

​ ​Na początku szukałem jakiegoś serwisu do prowadzenia statystyk rowerowych. Z czasem zauważyłem również, że bikestats świetnie nadaje się do zapamiętywania wycieczek rowerowych. Dla rowerzystów wyjazd poza własne podwórko jest świetną przygodą. Właśnie przygodą życia. Każdy swoje przygody życia przeżywa po swojemu, ale każdy intensywnie mocno. Warto mieć takie i jak najwięcej.

​ Obecnie są ciekawsze serwisy do statystyk, bardziej zautomatyzowane i czytelniejsze. Stąd nie będę już wpisywał "komunikacji miejskiej". Ale jeśli przydarzy się jakaś tytułowa "przygoda życia" zapewne umieszczę ją w kategorii "wycieczki"​

​ ​Do zobaczenia na szlaku!

Sobota, 8 marca 2014Kategoria z Fotką, Sprzęt

Komunikacja miejska

Wykręciłem 25.30 km.
Czas jazdy 01:27 h.
Średnia prędkość 17.45 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Do pracy. 

A po wymiana napędu na letni. Za długo nie pojeździłem na zimowym sprzęcie. Przejechałem raptem 203 km, zimy w tym roku było ze dwa dni. No ale przy demontażu części jest czas na ich przegląd. Tym samym zobaczyłem, że już niektóre zębatki są dosłownie zajechane. Co ciekawe łańcuch jeszcze na nich nie przeskakiwał (jego wyciągnięcie na 127,8mm na 10 ogniwach, niecały 1%). Tym samym stwierdzam, że szlifowanie kasety to bardzo dobry pomysł. Nie jest to specjalnie czasochłonne (gdy dojdzie się do wprawy), a efekt piorunujący.

Nowa zębatka Vs zębatka po przebiegu 15kkm
Nowa zębatka Vs zębatka po przebiegu 15kkm © inimicus

Na kasecie przejechałem ponad 14300 km, do wymiany 2 zębatki, te najbardziej dystalne jak nowe, kilka wygląda na zużytych, ale przejadę jeszcze na nich z 5000 km. No i nad nic nie przeskuje, a jeździłem na tej kasecie w każdych warunkach :)

Kaseta złożona z kilku po szlifowaniu
Kaseta złożona z kilku po szlifowaniu © inimicus

Mimo wszystko uważam, że szlifowanie kasety ma sens jedynie przy rowerze komunikacyjnym. Przy rowerze do ścigania, bądź bardziej ambitnej jazdy się nie przyda gdyż jest zbyt dużo wad. Napęd trochę chrobocze (choć nie przeskakuje). Ponadto biegi nie wchodzą tak jakby się tego oczekiwało przy bardziej ambitnym rowerze. Ponadto rower, który używa się do wyścigów, bądź mocniejszej jazdy nie ma tak dużych przebiegów. Wtedy warto przy 5-7k km wymienić łańcuch i kasete i po problemie. Wszystko będzie działać jak nowe :)


Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!