inimicus AMICO AMICUS SUM, INIMICO INIMICUS

O mnie:

Jeżdżę na:

Accent - Nordkapp (2016)

Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę musisz się poruszać naprzód.

RDR - Team Pro Easton (2010)

Kolarstwo górskie to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem.

TREK - Powerfly 4 (2021)

Bo przy 100kkm masz ochotę bawić się rowerem, odkrywać.

Jeździłem na:


Peugeot - Cologne (2010)

Uważam, że zmienne przełożenie jest tylko dla ludzi powyżej 65. Czyż nie lepiej jest wygrywać siłą własnych mięśni, niż przerzutką?

Kelly's - Reyon 30 (2015)

Kolarstwo górskie to nie tylko XC. Czasem dobrze pobujać się po rejonie.

Wheeler - Cross 2600
Wheeler - Pro 1900

Kross - Level A6

Kross - Fatman

Archiwum

Łańcuchy

Przebiegi roczne

2015


button stats bikestats.pl

2014


button stats bikestats.pl

2013


button stats bikestats.pl

2012


button stats bikestats.pl

2011


button stats bikestats.pl

2010


button stats bikestats.pl

2009


button stats bikestats.pl

2008


button stats bikestats.pl

2007


button stats bikestats.pl

Statystyki

odwiedzin



wyświetleń


Przygoda życia

Każda historia ma swój początek. Ma też i koniec. Czas płynie nieubłaganie, zmieniają się priorytety.

​ ​Na początku szukałem jakiegoś serwisu do prowadzenia statystyk rowerowych. Z czasem zauważyłem również, że bikestats świetnie nadaje się do zapamiętywania wycieczek rowerowych. Dla rowerzystów wyjazd poza własne podwórko jest świetną przygodą. Właśnie przygodą życia. Każdy swoje przygody życia przeżywa po swojemu, ale każdy intensywnie mocno. Warto mieć takie i jak najwięcej.

​ Obecnie są ciekawsze serwisy do statystyk, bardziej zautomatyzowane i czytelniejsze. Stąd nie będę już wpisywał "komunikacji miejskiej". Ale jeśli przydarzy się jakaś tytułowa "przygoda życia" zapewne umieszczę ją w kategorii "wycieczki"​

​ ​Do zobaczenia na szlaku!

Niedziela, 15 marca 2009

Komunikacja miejska

Wykręciłem 12.60 km.
Czas jazdy 00:43 h.
Średnia prędkość 17.58 km/h.
Temperatura 7.0
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Weekendowa konserwacja i wymiana napędu. Zmiana z zimowego (Acera) na nowiuśki letni (Alivio).

Wymiana napędu © inimicus


Wymiana napędu II © inimicus


Mojemu gimnastykowaniu przy sprzęcie przyglądał się mały przybłęda. Obwąchiwał części, myślał chyba, że mu jedzonko układam na trawce.

Kotek © inimicus


Pogoda z każdą godziną pracy zaczęła się psuć. Około 16 było już ponuro i wilgotno. Po wymianie napędu rowerek prezentuje się tak:

Nowy "letni" napęd Alivio © inimicus


Nowy "letni" napęd II © inimicus


Zimowy napęd zostanie wyczyszczony/nasmarowany i czeka na kolejną zimę.


Komentarze
Chętnie bym Ci pomógł, ale tylko na żywo (widzę, że jesteś z Ełku). Nie potrafię opisać co i jak na odległość. W sieci jest natomiast pełno artykułów dotyczących regulacji przerzutek. Polecam strone Zbooya. Na początku z niej się uczyłem. Jest w sumie wystarczająca do większości napraw. Później zakupiłem książke "Sztuka serwisowania roweru górskiego" autorstwa Zinn, jestem z niej bardzo zadowolony.
inimicus
- 22:22 poniedziałek, 16 marca 2009 | linkuj
Mamy więc inny styl jazdy, ja preferuję mniejszą kadencję. Nawet na średnim zjeździe 42/11 to dla mnie za mało, robi się młynek... W przyszłości przy zmianie korby mam zamiar założyć blat 44. BTW może pomożesz mi w śrubkologii. Mam taki kłopot z przerzutką tylkną, że aby zrzucić z 8>7, muszę wykonać zrzut 8>7>6 i podnieść na 7. Brak podniesienia skutkuje terkotaniem łańcucha (który cały czas po zrzucie jest na 7). Wiem, że trzeba pokręcić baryłką przy przerzutce, pytanie ile i w którą stronę?

RoboD - 21:05 poniedziałek, 16 marca 2009 | linkuj
Na 7 jeżdżę tylko po dobrych asfaltach poza miastem, 8 wrzucam podczas przyjemnych zjazdów. Po mieście, gdzie większość czasu jeżdżę nie ma sensu wrzucanie niższych biegów (zwłaszcza zimą).. co chwila swiatła i ruszanie, wymijanie aut. trzeba mieć w zanadrzu trochę mocy, co by zdążyć się wszędzie zmieścić. Stąd pewnie u mnie zużywa się 5/6, choć osobiście wolałbym aby zużywały się 7/8, bez rozbierania kasety bym szlifował te zębatki.
inimicus
- 12:50 poniedziałek, 16 marca 2009 | linkuj
Hmnnnn... myślałem, że większy. U mnie przy 42, największe zużycie miały 7, a zwłaszcza 8 - czyli te najczęściej używane. RoboD - 11:21 poniedziałek, 16 marca 2009 | linkuj
RoboD 42T gdyż alivio z octalink (a tylko taki chciałem) nie ma większych.
inimicus
- 11:06 poniedziałek, 16 marca 2009 | linkuj
A jaki masz blat?
RoboD - 00:06 poniedziałek, 16 marca 2009 | linkuj
woody W moim przypadku sytuacja nie jest taka prosta. Tak jak pisałem używam zestawów napędu:

1 - zimowy (acera)
2 - letni (alivio)

To system, który sam sobie wymyśliłem. Czemu? Ponieważ nie mam tyle miejsca w domu by trzymać więcej niż 2 rowery (więc zimówka odpada). Stąd wymysliłem sobie, że będe używał dwóch napędów na określoną porę roku. I tak przed zimą założyłem nową kasętę, łańcuch (HG-50) plus używane wcześniej 2 sezony korby, wkład suportu i przerzutka acera. Na zestawie przez zimę zrobiłem 3034km z czego całość ma się dobrze (jedynie kółeczka od przerzutki do wymiany). tak więc ten napęd zakładam z powrotem na następną zimę.

A latem? Wprowadzam pełną grupę alivio i również spisuje km. Ino dopiero po kilku sezonach pewnie całość zajeżdże.

Aha. Czemu myslę, że po kilku sezonach? Ponieważ korzystam z systemu 3 łańcuchów, na zmiane przy zimie co 500km w lecie co 1000km. Wymieniony łańcuch moczy się w nafcie i smarowany vexolem. Kasety będą szlifowane po sezonie.

Może więc powiem co wiem na dzień dzisiejszy.

Napęd zimowy:

- łańcuchy - przy długości 10 ogniw wyciagnięce 127,1mm (czyli jak nówki)
- kaseta - zużycie 4 w skali 10 stopniowej na zębatkach 5 i 6. Reszta stan idealny.

Tak więc szlifowanie 5 i 6 i następne zimy będe smigać na tym napędzie.
inimicus
- 22:40 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj
To ja się może podłączę do odpowiedzi... na kasecie Acera i jedym łacuchu (czyszczonym niezbyt solidnie) zrobiłem około 8000 km. W moim blogu jest fotka zużytych koronek.
RoboD
- 21:23 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj
Powiedz ile km robisz na jednym zestawie łańcuch i kaseta ???
woody
- 20:04 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!