inimicus AMICO AMICUS SUM, INIMICO INIMICUS

O mnie:

Jeżdżę na:

Accent - Nordkapp (2016)

Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę musisz się poruszać naprzód.

RDR - Team Pro Easton (2010)

Kolarstwo górskie to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem.

TREK - Powerfly 4 (2021)

Bo przy 100kkm masz ochotę bawić się rowerem, odkrywać.

Jeździłem na:


Peugeot - Cologne (2010)

Uważam, że zmienne przełożenie jest tylko dla ludzi powyżej 65. Czyż nie lepiej jest wygrywać siłą własnych mięśni, niż przerzutką?

Kelly's - Reyon 30 (2015)

Kolarstwo górskie to nie tylko XC. Czasem dobrze pobujać się po rejonie.

Wheeler - Cross 2600
Wheeler - Pro 1900

Kross - Level A6

Kross - Fatman

Archiwum

Łańcuchy

Przebiegi roczne

2015


button stats bikestats.pl

2014


button stats bikestats.pl

2013


button stats bikestats.pl

2012


button stats bikestats.pl

2011


button stats bikestats.pl

2010


button stats bikestats.pl

2009


button stats bikestats.pl

2008


button stats bikestats.pl

2007


button stats bikestats.pl

Statystyki

odwiedzin



wyświetleń


Przygoda życia

Każda historia ma swój początek. Ma też i koniec. Czas płynie nieubłaganie, zmieniają się priorytety.

​ ​Na początku szukałem jakiegoś serwisu do prowadzenia statystyk rowerowych. Z czasem zauważyłem również, że bikestats świetnie nadaje się do zapamiętywania wycieczek rowerowych. Dla rowerzystów wyjazd poza własne podwórko jest świetną przygodą. Właśnie przygodą życia. Każdy swoje przygody życia przeżywa po swojemu, ale każdy intensywnie mocno. Warto mieć takie i jak najwięcej.

​ Obecnie są ciekawsze serwisy do statystyk, bardziej zautomatyzowane i czytelniejsze. Stąd nie będę już wpisywał "komunikacji miejskiej". Ale jeśli przydarzy się jakaś tytułowa "przygoda życia" zapewne umieszczę ją w kategorii "wycieczki"​

​ ​Do zobaczenia na szlaku!

Wpisy archiwalne w kategorii

Sprzęt

Dystans całkowity:2247.79 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:117:03
Średnia prędkość:19.20 km/h
Maksymalna prędkość:51.00 km/h
Suma podjazdów:575 m
Maks. tętno maksymalne:178 (92 %)
Maks. tętno średnie:144 (74 %)
Suma kalorii:3712 kcal
Liczba aktywności:98
Średnio na aktywność:22.94 km i 1h 12m
Więcej statystyk
Środa, 4 czerwca 2014Kategoria Sprzęt, z Fotką

Trek Madone 4

Wykręciłem 41.20 km.
Czas jazdy 01:54 h.
Średnia prędkość 21.68 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek

Dzięki Exim-Bike Łagiewnicka 121 mogłem pobawić się szosówką od Treka na karbonowej ramie. Choć wcześniej nie miałem okazji jeździć na takiej konstrukcji, bardziej byłem jednak ciekaw przełożeń elektrycznych. 

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Przerzutki reagują błyskawicznie, delikatne wciśnięcie przycisku, zupełnie jak na pilocie telewizyjnym i mamy zadany bieg. Potrzeba jednak nieco wprawy. Przyzwyczajony mechanicznym przerzucaniem biegów bywało tak, że chcąc zmienić przełożenie na lżejsze przeleciałem cały zakres kasety ;/

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Rower ma jak widać dość "nowoczesny" kolor, jednakże bardzo przypadł mi do gustu. Czujesz, że jedziesz na wyjątkowej maszynie, to nie jest wrażenie, ludzie po prostu się oglądają :) 

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Szosa nie jest bardzo wylajtowana (8,2kg bez pedałów). Waga przedkłada się jednak na wyśmienitą sztywność. Rower kosztuje katalogowo 13k, Trochę dużo, jednak za system elektrycznej zmiany biegów trzeba swoje zapłacić. Madone 4 jest niesamowicie wygodny, chciałoby się na nim wyskoczyć na dłuższą trasę. To maszyna stworzona na wycieczki powyżej 100km. Dzięki wyśmienitym właściwością tłumiącym drgania nadaje się na nasze drogi. Z powodzeniem jechałem 30km/h po kostce. 20km/h rower sam jedzie, prędkość 30km/h nie jest ciężko utrzymać. 

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Osobiście nieco się zadłużyłem. Jako konserwatysta dałbym jedynie tradycyjne przerzutki, szeroką trasę i nic tylko jeździć :) Także po cichutku będę sobie "chorował" i może któregoś pięknego roku bez żadnych ogródek kupię sobie coś pokroju madone 4,7. Jest to rower idealny do amatorskiej jazdy po szosie. Jeśli jednak będę miał już fundusze, a wspaniałych dróg w naszym kraju się nie doczekam, to z pewnością uderzę w serię Domane. Jeśli w Madone firma chwali się komfortem a ja najpierw po spróbowaniu miałem dokładnie takie samo wrażenie, jak opisali na stronie, to nie wyobrażam sobie jak musi być wygodnie na Domane. Nie ma co Trek lipy nie wciska.

Trek Madone Seria 4000 górą
Trek Madone Seria 4000 górą © inimicus

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Trek Madone Seria 4000
Trek Madone Seria 4000 © inimicus

Środa, 28 maja 2014Kategoria Sprzęt, Patenty rowerowe, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 25.30 km.
Czas jazdy 01:21 h.
Średnia prędkość 18.74 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Znów do pracy trekingiem. Prognozy zapowiadały, że będzie padać, nie myliły się więc powrót w mocnym deszczu. W pracy kolejna ciekawostka, korba o różnej długości ramienia w jednym :)

Korba ze zmienną długością ramienia
Korba ze zmienną długością ramienia © inimicus

Niedziela, 25 maja 2014Kategoria Sprzęt, Wycieczki, z Fotką

Łagiewniki

Wykręciłem 14.70 km.
Czas jazdy 00:52 h.
Średnia prędkość 16.96 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

W końcu.. udało wyskoczyć się do Łagiewnik pośmigać na rowerze. Niestety podczas wycieczki zauważyłem, że mam jedną śrubkę mniej w korbie:

Śruby alu od ProBolt - fail
Śruby alu od ProBolt - fail © inimicus

Dalej więc na najmniejszej tarczy i od biedy byle dojechać na środkowej. Obecne śruby wytrzymały troszkę dłużej niż czarne, ale szału nie ma. Niecałe dwa lata, przebieg może z 1000 km, słabiutko. Jednakże wkrótce spora zmiana. Czekam na korbę XT, tam w standardzie są z tego co się orientuje śruby alu. Zobaczymy, może są lepszej jakości. Zmiana będzie o tyle duża, gdyż z trzech przechodzę na dwie tarcze 38-26 zębów. Staram się jeździć na miękkich przełożeniach. Kadencja średnia 70 rewelacją nie jest a w terenie, w którym jeżdżę w ogóle nie używam najmniejszych koronek kasety. Skoro nie korzystam z nich tzn, że blat ma za dużo zębów. Praktycznie nie korzystam też z zębatki 22T, więc dam szansę korbie z dwoma tarczami. Moja kaseta największą zębatkę ma 28T, to dość mało na spore wzniesienie. Jestem ciekaw jak ten zestaw sobie poradzi w praktyce. W teorii powinienem wykorzystywać szerszy zakres kasety. Jak będzie w praktyce, czas pokaże.

A tak jeszcze temat leśny:

Stojak rowerowy od Matki natury
Stojak rowerowy od Matki natury © inimicus

Sobota, 29 marca 2014Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 52.07 km.
Czas jazdy 03:05 h.
Średnia prędkość 16.89 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Ostatnio bardzo mało czasu, nawet by na bieżąco zrobić wpis ;/

Troszkę interesów na mieście, miałem okazje pobawić się w teorii kasetą dziesięciorzędową od SRAM'a:


Kaseta SRAM szosowa OG-1090
Kaseta SRAM szosowa OG-1090 © inimicus

Gdyby to była dziewiątka, na pewno bym sobie zostawił. A tak sprzedałem za bezcen. Jestem ciekaw tej sztywności, i czy biegi faktycznie lepiej wchodzą od klasycznych rozwiązań typu HyperGlide.

Ostatnio ulepszyli mi parking w pracy. Coraz więcej rowerzystów, więc więcej stojaków, byśmy się pomieścili:

Parking w pracy
Parking w pracy © inimicus

A już niedługo nowe zmiany rowerowe :) Więcej km będzie do jeżdżenia, większe przebiegi miesięczne, szczegóły wkrótce :)

Niedziela, 9 marca 2014Kategoria z Fotką, Sprzęt

Rozpoczęcie sezonu szosowego?

Wykręciłem 24.80 km.
Czas jazdy 01:00 h.
Średnia prędkość 24.80 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek RDR - Team Pro (Czarna Dama)

Wyjątkowo wiosenna pogoda, także w koszulce i softshelu. Miejscami się zgrzałem, ale większy problem to brak kondycji. Czasami płuca aż bolały, choć noga podawała.

A dzień wcześniej miałem okazję zobaczyć całkowity przegląd RockShox Tora. Wymienione wszystkie uszczelki i olej. W środku było czysto, ale po nie wiadomo czemu zawsze lepiej to działa :)

Nowe uszczelki do Amortyzatora TORA
Nowe uszczelki do Amortyzatora TORA © inimicus

No i do przeglądu amorka przydaje się stojak rowerowy :) Warsztat też by się przydał. Co jak co, ale żona może drzeć się jeszcze z tydzień, gdy parkiet zachlapany olejem :P

Tora przy przeglądzie
Tora przy przeglądzie © inimicus

Sobota, 8 marca 2014Kategoria z Fotką, Sprzęt

Komunikacja miejska

Wykręciłem 25.30 km.
Czas jazdy 01:27 h.
Średnia prędkość 17.45 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Do pracy. 

A po wymiana napędu na letni. Za długo nie pojeździłem na zimowym sprzęcie. Przejechałem raptem 203 km, zimy w tym roku było ze dwa dni. No ale przy demontażu części jest czas na ich przegląd. Tym samym zobaczyłem, że już niektóre zębatki są dosłownie zajechane. Co ciekawe łańcuch jeszcze na nich nie przeskakiwał (jego wyciągnięcie na 127,8mm na 10 ogniwach, niecały 1%). Tym samym stwierdzam, że szlifowanie kasety to bardzo dobry pomysł. Nie jest to specjalnie czasochłonne (gdy dojdzie się do wprawy), a efekt piorunujący.

Nowa zębatka Vs zębatka po przebiegu 15kkm
Nowa zębatka Vs zębatka po przebiegu 15kkm © inimicus

Na kasecie przejechałem ponad 14300 km, do wymiany 2 zębatki, te najbardziej dystalne jak nowe, kilka wygląda na zużytych, ale przejadę jeszcze na nich z 5000 km. No i nad nic nie przeskuje, a jeździłem na tej kasecie w każdych warunkach :)

Kaseta złożona z kilku po szlifowaniu
Kaseta złożona z kilku po szlifowaniu © inimicus

Mimo wszystko uważam, że szlifowanie kasety ma sens jedynie przy rowerze komunikacyjnym. Przy rowerze do ścigania, bądź bardziej ambitnej jazdy się nie przyda gdyż jest zbyt dużo wad. Napęd trochę chrobocze (choć nie przeskakuje). Ponadto biegi nie wchodzą tak jakby się tego oczekiwało przy bardziej ambitnym rowerze. Ponadto rower, który używa się do wyścigów, bądź mocniejszej jazdy nie ma tak dużych przebiegów. Wtedy warto przy 5-7k km wymienić łańcuch i kasete i po problemie. Wszystko będzie działać jak nowe :)

Środa, 18 grudnia 2013Kategoria Sprzęt, z Fotką

Testowanie BlackBox'a w Parku

Wykręciłem 18.70 km.
Czas jazdy 00:58 h.
Średnia prędkość 19.34 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek RDR - Team Pro (Czarna Dama)

Do Parku na Zdrowiu (Piłsudskiego) by przetestować działanie blokady skoku przerobionej na wersję bez PopLocka.

Po zdjęciu blokady z kierownicy nie daje rady zablokować amortyzatora, by był sztywny. W tym celu musiałem przerobić nieco blackboxa.

BlackBox nie jest tak łatwo rozbieralny jak MotionControl (w jego przypadku tylko lewy gwint i można rozkręcić). BlackBox jest znitowany. Dremel w ruch i do pracy:

Blackbox roznitowany © inimicus

Po roznitowaniu wszystko ładnie wychodzi. Dolnych oraz środkowych nitów ruszać nie trzeba.

Teraz wystarczy jedynie wyjąć sprężynę powrotną i złożyć wszystko do kupy:

Sprężyna powrotna od blackboxa © inimicus

Nitowanie blackboxa © inimicus

Dzięki temu zabiegowi działa blokada skoku amortyzatora, dodatkowo ten niewielki tuning redukuje nieco masę samego sprzętu :)

Sprężyna powrotna + mocowanie linki do poplocka © inimicus

Całość po złożeniu wygląda tak i działa wyśmienicie:

BlackBox bez sprężyny gotowy do pracy © inimicus

RDR Grudzień 2013 © inimicus

Park na zdrowiu Łódź © inimicus

Wtorek, 16 kwietnia 2013Kategoria z Fotką, Sprzęt

Komunikacja miejska

Wykręciłem 16.50 km.
Czas jazdy 00:57 h.
Średnia prędkość 17.37 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Ładna pogoda na załatwianie interesów na mieście. Nieco wietrznie, ale pierwszy raz wyszedłem w tym roku w samej bluzie polarowej.

Po powrocie do domu zmiana piwotów w RDR



Ledwie wykręciłem z ramy. Niby odkręca się kluczem płaski 9, ale jest spory luz i gniazdo się mocno obrobiło. Pomógł francuz.

Piwoty stalowe M10 © inimicus






Wymiana piwotów łączyła się z odkręceniem śrubek od hamulców. Po raz kolejny śruba vincere zawodzi. Przy montażu dokręcałem oczywiście kluczem dynamometrycznym. Ukręcił się łeb przy 4Nm ;/ Chyba w tym miejscu przejdę na tytanowe.

Sobota, 26 stycznia 2013Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska - Serwis Novatec SB802

Wykręciłem 7.10 km.
Czas jazdy 00:30 h.
Średnia prędkość 14.20 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Praca a po przegląd piasty novatec SB802. Rozebrałem na części pierwsze, potraktowałem naftą, usunąłem dość znaczny nalot rdzy. Jutro będe składał. Całość wygląda na dobrze przemyślaną konstrukcję. Dodatkowo piasta jest bardzo długo żywotna. Mój egzemplarz ma przejechane już 24986km i sprawuje się rewelacyjnie. Rozebrałem, gdyż bębenek złapał nieco luzu (który nie przeszkadza przy jeździe), a ponadto byłem ciekawy co jest w środku :) Podobno wystarczy wyciągnąć podkładki dystansowe (są 3 o grubosci około 0,1mm i jedna o grubości około 1mm). To spowoduje docisk kulek do bieżni na bębenku. Jasna sprawa, że z czasem wszystko się dociera. Grunt, że po tym w jakich warunkach piasta była eksploatowana bieżnie i kulki są w rewelacyjnej kondycji.

Spisze sobie model łożysk maszynowych i jak coś zacznie się z nimi niedobrego dziać kupię i wymienię.

Novatec SB802 - Stosunek cena/jakość - 5/5!
wady - nieco przyduża masa :P



Niedziela, 13 stycznia 2013Kategoria Sprzęt, z Fotką

Las Ruda i okolice

Wykręciłem 36.80 km.
Czas jazdy 02:19 h.
Średnia prędkość 15.88 km/h.
Temperatura -4.0
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

W końcu trochę popadało. Można było wyjść i po-testować zimówkę, którą składałem przez dłuższy czas. Z wyniku końcowego jestem bardziej zadowolony, niż się spodziewałem.





Szkoda tylko, że do tej pory mimo wszystko u nas tak słaba dostępność niektórych komponentów. Na półkach sklepowych niby wszystko. Ale dla osób, które mają sprecyzowane wymagania nie można dostać już odpowiedniego towaru. Trochę to dziwne, że przedni widelec w Polsce jest ciężko do dostania, a jeśli już to za chorą kwotę. A wymagałem naprawdę nie dużo:

- rura sterowa 1 1/8"
- wysokość jak przy skoku amora 80mm czyli 43-45cm (oś-korona)
- montaż hamulca tarczowego
- materiał wykonania obojętny

Przy amortyzatorze jest to standard i taki można dostać za 200-300PLN. Widelec o takich parametrach kosztuje już w Polsce powyżej 7 stów.

Na szczęście jest jeszcze HonkKong i stamtąd sprowadziłem Mosso na 2013, który to właśnie jest nieco wyższy niż jego poprzednik. dodatkowo rura sterowa ma 26cm. Tym samym osiągnąłem taką sama geometrię jak przy amortyzatorze do trekkinga o skoku 63mm. A prawdę powiedziawszy lepiej jeździ mi się na sztywnym niż tych sprężynowych wynalazkach dodawanych seryjnie do rowerów.



Także pośmigałem trochę po lesie rudzkim. Idealne warunki, trochę słoneczka, niewielki mrozik, puste ścieżki leśne.