inimicus AMICO AMICUS SUM, INIMICO INIMICUS

O mnie:

Jeżdżę na:

Accent - Nordkapp (2016)

Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę musisz się poruszać naprzód.

RDR - Team Pro Easton (2010)

Kolarstwo górskie to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem.

TREK - Powerfly 4 (2021)

Bo przy 100kkm masz ochotę bawić się rowerem, odkrywać.

Jeździłem na:


Peugeot - Cologne (2010)

Uważam, że zmienne przełożenie jest tylko dla ludzi powyżej 65. Czyż nie lepiej jest wygrywać siłą własnych mięśni, niż przerzutką?

Kelly's - Reyon 30 (2015)

Kolarstwo górskie to nie tylko XC. Czasem dobrze pobujać się po rejonie.

Wheeler - Cross 2600
Wheeler - Pro 1900

Kross - Level A6

Kross - Fatman

Archiwum

Łańcuchy

Przebiegi roczne

2015


button stats bikestats.pl

2014


button stats bikestats.pl

2013


button stats bikestats.pl

2012


button stats bikestats.pl

2011


button stats bikestats.pl

2010


button stats bikestats.pl

2009


button stats bikestats.pl

2008


button stats bikestats.pl

2007


button stats bikestats.pl

Statystyki

odwiedzin



wyświetleń


Przygoda życia

Każda historia ma swój początek. Ma też i koniec. Czas płynie nieubłaganie, zmieniają się priorytety.

​ ​Na początku szukałem jakiegoś serwisu do prowadzenia statystyk rowerowych. Z czasem zauważyłem również, że bikestats świetnie nadaje się do zapamiętywania wycieczek rowerowych. Dla rowerzystów wyjazd poza własne podwórko jest świetną przygodą. Właśnie przygodą życia. Każdy swoje przygody życia przeżywa po swojemu, ale każdy intensywnie mocno. Warto mieć takie i jak najwięcej.

​ Obecnie są ciekawsze serwisy do statystyk, bardziej zautomatyzowane i czytelniejsze. Stąd nie będę już wpisywał "komunikacji miejskiej". Ale jeśli przydarzy się jakaś tytułowa "przygoda życia" zapewne umieszczę ją w kategorii "wycieczki"​

​ ​Do zobaczenia na szlaku!

Wpisy archiwalne w kategorii

Sprzęt

Dystans całkowity:2247.79 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:117:03
Średnia prędkość:19.20 km/h
Maksymalna prędkość:51.00 km/h
Suma podjazdów:575 m
Maks. tętno maksymalne:178 (92 %)
Maks. tętno średnie:144 (74 %)
Suma kalorii:3712 kcal
Liczba aktywności:98
Średnio na aktywność:22.94 km i 1h 12m
Więcej statystyk
Wtorek, 15 marca 2011Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 30.80 km.
Czas jazdy 01:35 h.
Średnia prędkość 19.45 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Do pracy. A przed podciągnąłem szprychy w Ostrym. No i przejrzałem to i owo. Zachwycony jestem zębatką eightinch, która po 3000km nie wykazuje oznak zużycia. Starła się na razie warstwa koloru. Zobaczymy jak będzie radzić sobie dalej.

Poniedziałek, 14 lutego 2011Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 22.50 km.
Czas jazdy 01:10 h.
Średnia prędkość 19.29 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Praca i praca. Słonecznie, aczkolwiek mroźnie. Powrót przy -8, skostniałem.

A wieczorem oględziny nowych nabytków.



Zacisk tylny waży 37g. Powolutku Czarna Dama zbliża się do 11kg.

W pracy zauważyłem, że multitoole rowerowe się przydają. Postanowiłem zakupić więc takowy. Mam nadzieje, że na dalszych wypadach skuwacz się sprawdzi, nie trzeba będzie juz wozić imbusów serwisowych oraz zwykłego skuwacza.



Bez osłonki gumowej narzędzie waży 168g.

W porównaniu do lekkiego klucza, którego używam w pracy (136g) ten wydaje się być bardziej funkcjonalny. No i nie ma zakończeń kulistych, które często obrabia łepek śruby.

Crank Brothers Multitool Vs. Neo Tools © inimicus

Czwartek, 2 grudnia 2010Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 28.80 km.
Czas jazdy 01:45 h.
Średnia prędkość 16.46 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Przyszła w końcu paczka z oponą Smart Sam.



Jest tak jak myślałem. W głębszym śniegu przy szerokości opony 1,6 nie ma komfortu. No, taka wada trekinga. Na głębszy śnieg to musiałbym sobie zrobić zimówkę z jakiegoś górala na oponach 2,5 z kolcami.

Smart Sam - po śniegu © inimicus


Mimo wszystko za pięć dych jestem zadowolony. Jest lepiej niż było. Za to nadal jestem pod wrażeniem Marathon XR. Oponka, którą mam z tyłu ma już przejechane 15000 km a nadal wygląda jak nowa. Co lepsze jeszcze żadnego kapcia na niej! Do miasta (i poza) ideał!

Shwalbe Marathon XR po 15000 km © inimicus

Niedziela, 12 września 2010Kategoria z Fotką, Sprzęt

Ostre zmiany..

Wykręciłem 7.60 km.
Czas jazdy 00:19 h.
Średnia prędkość 24.00 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Peugeot - Cologne (Ostry Bies)

..czyli wymiana, przymusowa łańcucha oraz łatanie dętki. Po zmianie przejechałem się sprawdzić jak jeździ się z nowym łańcuchem i załataną dętką. W piątek chciałem jechać do pracy ostrym, a tu flak. Puściła łatka, którą przykleiłem po podwójnej gumie.

W sprawie łąńcucha po niespełna 2200 km Dartmore Core osiągnął wyciągniecie na poziomie 1%. Przykładowo Shimano HG40, który mam w Perłowej Damie po przejechaniu 2150 km ma wyciągnięcie na poziomie 0,5%. HG40 kosztował mnie 18 PLN, natomiast Core 41 PLN ;/ Finał taki: nigdy więcej Dartmore Core.

W poszukiwaniu alternatywy natknąłem się na KMC Z510. Łańcuch zbiera pochlebne opinie, ciekawie jest również malowany a cena jaką dałem za niego to 55PLN. Czas więc na jego przetestowanie. Prezentuje się tak:

Łańcuch KMC Z510HX © inimicus


Przy okazji zrobiłem też zdjęcie swojej czołówki, którą jeszcze nie miałem okazji się pochwalić. Ciekawy system mocowania, błyskawiczny montaż/demontaż. Trzyma się wszystkiego o przekroju od 20mm do 27mm. W moim przypadku kierownica i widelec ostrego:

żelowa lampka © inimicus


Do ostrego jest jak znalazł. A kupiłem ją w amerykańskim sklepie eightinch. Kosztowała mnie 50PLN.

Wtorek, 17 sierpnia 2010Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 28.90 km.
Czas jazdy 01:17 h.
Średnia prędkość 22.52 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Peugeot - Cologne (Ostry Bies)

Standardowo, praca.

Przed jednak zabrałem się za składanie kółek do ostrego dla znajomego.

Suzue Pro Max prosto z Japonii na Mavicach :) Będzie piękna maszyna.

Niedziela, 18 lipca 2010Kategoria Sprzęt, z Fotką

Test Perłowej po zmianie napędu.

Wykręciłem 8.88 km.
Czas jazdy 00:30 h.
Średnia prędkość 17.76 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Przejechałem się przetestpwać Perłową Damę po zmianie napędu na letni. Jak się okazało niektóre komponenty były w opłakanym stanie. Po zimie, soli, wodzie, błoci i czymkolwiek przerzutka tylnia działała nie tak jak powinna. Bardzo ciężko wrzucało się biegi, teraz już wiem dlaczego:


Tak wygląda przerzutka po zimie:

Acera - zimowa :) © inimicus


A tak kaseta. Mimo wszystko jestem z niej zadowolony. Przejechane już na niej 8598km. Przeszlifuje sobie i jeszcze myślę, że dotłukę do 12000km. Na razie nic nie przeskakuje. Całość działa z 3 łańcuchami HG50 zmienianymi co 500km.

Alivio - zimowe © inimicus


Po wymianie napedu na letni rower prezentuje się w końcu wyśmienicie :)

Napęd Letni Alivio © inimicus


A jak się jeździ. Mmmm, jak nówka!

Piątek, 28 maja 2010Kategoria Sprzęt

Komunikacja miejska

Wykręciłem 28.80 km.
Czas jazdy 01:12 h.
Średnia prędkość 24.00 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Peugeot - Cologne (Ostry Bies)

Założyłem na trochę kadencję od górala do ostrego. Tak z ciekawości z jaką kadencją jeżdżę przy jakiej prędkości. Wyszło mi, że przy:

20 km/h - 52 obroty korbą na minutę
27 - 70
30 - 77
35 - 90
40 - 100
mój rekord na ostrym 51 - 131


Moje przełożenie 46/15 obwód koła 2110 (700x23c)

Po porównaniu z tym kalkulatorem wychodzą identyczne wyniki. Po co więc przepłacać, trzeba zdjąć kadencje, będzie na później do szosy bądź MTB.

Średnia kadencja przy dzisiejszej średniej 63, czyli całkiem nisko.

Niedziela, 23 maja 2010Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 6.00 km.
Czas jazdy 00:20 h.
Średnia prędkość 18.00 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Dziś większość dnia spędziłem najpierw na rozbieraniu Krossa, a następnie na składaniu RDR. Zeszło w sumie sporo czasu zanim poradziłem sobie z miskami od sterów. Dopiero skonstruowanie na prędce wybijaka do sterów pomogło:

Wybijak do sterów © inimicus


Następnie czyszczenie wszystkich części i mozolne przekładanie do nowej ramy. Skończyłem mniej więcej na takim etapie:

Budowa RDR © inimicus

Sobota, 22 maja 2010Kategoria Sprzęt, z Fotką

Komunikacja miejska

Wykręciłem 24.30 km.
Czas jazdy 01:01 h.
Średnia prędkość 23.90 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Wróciłem z remontu mieszkania o 12:50. Patrze w skrzynce awizo z DHL. BOK otwarte do 14. Myślę sobie, mam godzinę, spokojnie pokonam 15km przed czternastą.

Biorę Kross Level A6. Już po raz ostatni. Jedzie ze mną po nową ramę. Dobre tempo i już 13:35 odbieram ramę :)

Rama na grzbiet i do domu. Wracało się mniej komfortowo, ale wiedziałem, że w domu zobaczę coś takiego:

RDR Team Easton Pro © inimicus


Jest taka jaka chciałem. Zrobiona na porządnych rurkach z niemiecką precyzją. Kolor, na szczęście nie połysk, anodyzowany czarny świetnie zgra się z TORĄ. Jest, lekka, zgrabna i w końcu mniejsza od Krossa. Może zacznę jutro przekładać części z Levela. A rama Krossa? Idzie na aukcje. Link wkrótce. Tylko dla bikestatowiczów przesyłka będzie gratis, więc warto poczekać :)

Środa, 19 maja 2010Kategoria Sprzęt

Komunikacja miejska

Wykręciłem 30.20 km.
Czas jazdy 01:31 h.
Średnia prędkość 19.91 km/h.
Temperatura
HRmax -% | HRavg -%
Rowerek Wheeler - 2600 (Perłowa Dama)

Na szkolenie do pracy, a po szkoleniu praca ;/

W Łodzi znów akcje rowerowe. Jak dla mnie ta zbyteczna. Jest tyle znaków na każdej ulicy, że nie narzekam na brak miejsc parkingowych dla mnie :) Zawsze sobie gdzieś "przycupne". No ale jak już będą takie fajne stojaki to tylko na plus.

Po raz kolejny "zakupiłem" ramę. Wcześniejsza od Bike-Arena do mnie nie doszła. Czytałem wiele niepochlebnych opinii o tym sklepie. Kontakt jest, ale rozmawia się jak z komputerem. No i po ponad miesiącu czekania na ramę Poisona zrezygnowałem. Bike-Arena zapewniała mnie oczywiście o 14 dniach roboczych, choć gdy kupowałem to była niby dostępna. Następnie twierdzili, że 21 dni roboczych to maks. Gdy dostałem pieniądze z powrotem to znów zacząłem intensywne poszukiwania. Tym razem byłem jednak bardziej ograniczony, bo już kupiłem sztycę z obejmą na rozmiar 31,6. Choć 31,6 mm jest coraz bardziej popularne to jednak niewiele firm jest jeszcze do tej średnicy przekonanych. Ostro zastanawiałem się nad Trekiem i strasznie podobała (i podoba) mi się ta rsma. I pewnie bym ją kupił, choć nie kosztuje mało. Moją chęć kupna zweryfikował jednak brak piwotów, a co za tym idzie wymiana hamulcy z obecnych SD7, które bardzo sobie chwalę na jakies hydrauliki. Jakieś sensowniejsze to Juicy od piątki, do tego nowe piasty, szprychy więc zrezygnowałem z Treka. Postawiłem jeszcze raz na Niemców i dałem im ostatnią szansę. Nie, nie kupiłem ramy Cube AMS CC:



Choć i myślałem o takim właśnie fulu. Miałem podony dylemat jak z Trekiem. Władowałbym się w zbyt duże koszty. Ful, tak, kiedyś, ale jako oddzielny projekt.

Poszukiwałem lekkiej, krótkiej ramy do jazdy po leśnych duktach. Coś mniejszego od mojego Krossa, z możliwością dalszego rozwoju, ale ważnym elementem było przełożenie pozostałych części z Levela do nowej ramy. I tak po jakiś trzech miesiącach trafiłem na ramę RDR Team Pro na rurkach (bodajże) Eastona. Jest bardziej tajemnicza niż rama krosa, potrójnie cienowana, nie za lekka, 5 lat gwarancji, 19" z niezbyt długą rurą poziomą no i jeszcze z piwotami. Oto ramka:



A w krótce, jak dostanę ją w swoje łapki to zrobię foty jak wygląda całość. Po tak długim poszukiwaniu i oczekiwaniu jestem jeszcze bardziej zniecierpliwiony, nie mogę przestać o nim myśleć i doczekać się pierwszej jazdy :)