Przygoda życia
Każda historia ma swój początek. Ma też i koniec. Czas płynie nieubłaganie, zmieniają się priorytety.
Na początku szukałem jakiegoś serwisu do prowadzenia statystyk rowerowych. Z czasem zauważyłem również, że bikestats świetnie nadaje się do zapamiętywania wycieczek rowerowych. Dla rowerzystów wyjazd poza własne podwórko jest świetną przygodą. Właśnie przygodą życia. Każdy swoje przygody życia przeżywa po swojemu, ale każdy intensywnie mocno. Warto mieć takie i jak najwięcej.
Obecnie są ciekawsze serwisy do statystyk, bardziej zautomatyzowane i czytelniejsze. Stąd nie będę już wpisywał "komunikacji miejskiej". Ale jeśli przydarzy się jakaś tytułowa "przygoda życia" zapewne umieszczę ją w kategorii "wycieczki"
Do zobaczenia na szlaku!
Sprzęt
Dystans całkowity: | 2247.79 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 117:03 |
Średnia prędkość: | 19.20 km/h |
Maksymalna prędkość: | 51.00 km/h |
Suma podjazdów: | 575 m |
Maks. tętno maksymalne: | 178 (92 %) |
Maks. tętno średnie: | 144 (74 %) |
Suma kalorii: | 3712 kcal |
Liczba aktywności: | 98 |
Średnio na aktywność: | 22.94 km i 1h 12m |
Więcej statystyk |
Praca i praca. Słonecznie, aczkolwiek mroźnie. Powrót przy -8, skostniałem.
A wieczorem oględziny nowych nabytków.
Zacisk tylny waży 37g. Powolutku Czarna Dama zbliża się do 11kg.
W pracy zauważyłem, że multitoole rowerowe się przydają. Postanowiłem zakupić więc takowy. Mam nadzieje, że na dalszych wypadach skuwacz się sprawdzi, nie trzeba będzie juz wozić imbusów serwisowych oraz zwykłego skuwacza.
Bez osłonki gumowej narzędzie waży 168g.
W porównaniu do lekkiego klucza, którego używam w pracy (136g) ten wydaje się być bardziej funkcjonalny. No i nie ma zakończeń kulistych, które często obrabia łepek śruby.
Crank Brothers Multitool Vs. Neo Tools
© inimicus
Crank Brothers Multitool Vs. Neo Tools© inimicus
Przyszła w końcu paczka z oponą Smart Sam.
Jest tak jak myślałem. W głębszym śniegu przy szerokości opony 1,6 nie ma komfortu. No, taka wada trekinga. Na głębszy śnieg to musiałbym sobie zrobić zimówkę z jakiegoś górala na oponach 2,5 z kolcami.
Smart Sam - po śniegu
© inimicus
Mimo wszystko za pięć dych jestem zadowolony. Jest lepiej niż było. Za to nadal jestem pod wrażeniem Marathon XR. Oponka, którą mam z tyłu ma już przejechane 15000 km a nadal wygląda jak nowa. Co lepsze jeszcze żadnego kapcia na niej! Do miasta (i poza) ideał!
Shwalbe Marathon XR po 15000 km
© inimicus
Smart Sam - po śniegu© inimicus
Shwalbe Marathon XR po 15000 km© inimicus
..czyli wymiana, przymusowa łańcucha oraz łatanie dętki. Po zmianie przejechałem się sprawdzić jak jeździ się z nowym łańcuchem i załataną dętką. W piątek chciałem jechać do pracy ostrym, a tu flak. Puściła łatka, którą przykleiłem po podwójnej gumie.
W sprawie łąńcucha po niespełna 2200 km Dartmore Core osiągnął wyciągniecie na poziomie 1%. Przykładowo Shimano HG40, który mam w Perłowej Damie po przejechaniu 2150 km ma wyciągnięcie na poziomie 0,5%. HG40 kosztował mnie 18 PLN, natomiast Core 41 PLN ;/ Finał taki: nigdy więcej Dartmore Core.
W poszukiwaniu alternatywy natknąłem się na KMC Z510. Łańcuch zbiera pochlebne opinie, ciekawie jest również malowany a cena jaką dałem za niego to 55PLN. Czas więc na jego przetestowanie. Prezentuje się tak:
Łańcuch KMC Z510HX
© inimicus
Przy okazji zrobiłem też zdjęcie swojej czołówki, którą jeszcze nie miałem okazji się pochwalić. Ciekawy system mocowania, błyskawiczny montaż/demontaż. Trzyma się wszystkiego o przekroju od 20mm do 27mm. W moim przypadku kierownica i widelec ostrego:
żelowa lampka
© inimicus
Do ostrego jest jak znalazł. A kupiłem ją w amerykańskim sklepie eightinch. Kosztowała mnie 50PLN.
Łańcuch KMC Z510HX© inimicus
żelowa lampka© inimicus
Przejechałem się przetestpwać Perłową Damę po zmianie napędu na letni. Jak się okazało niektóre komponenty były w opłakanym stanie. Po zimie, soli, wodzie, błoci i czymkolwiek przerzutka tylnia działała nie tak jak powinna. Bardzo ciężko wrzucało się biegi, teraz już wiem dlaczego:
Tak wygląda przerzutka po zimie:
Acera - zimowa :)
© inimicus
A tak kaseta. Mimo wszystko jestem z niej zadowolony. Przejechane już na niej 8598km. Przeszlifuje sobie i jeszcze myślę, że dotłukę do 12000km. Na razie nic nie przeskakuje. Całość działa z 3 łańcuchami HG50 zmienianymi co 500km.
Alivio - zimowe
© inimicus
Po wymianie napedu na letni rower prezentuje się w końcu wyśmienicie :)
Napęd Letni Alivio
© inimicus
A jak się jeździ. Mmmm, jak nówka!
Acera - zimowa :)© inimicus
Alivio - zimowe© inimicus
Napęd Letni Alivio© inimicus
Założyłem na trochę kadencję od górala do ostrego. Tak z ciekawości z jaką kadencją jeżdżę przy jakiej prędkości. Wyszło mi, że przy:
20 km/h - 52 obroty korbą na minutę
27 - 70
30 - 77
35 - 90
40 - 100
mój rekord na ostrym 51 - 131
Moje przełożenie 46/15 obwód koła 2110 (700x23c)
Po porównaniu z tym kalkulatorem wychodzą identyczne wyniki. Po co więc przepłacać, trzeba zdjąć kadencje, będzie na później do szosy bądź MTB.
Średnia kadencja przy dzisiejszej średniej 63, czyli całkiem nisko.
Dziś większość dnia spędziłem najpierw na rozbieraniu Krossa, a następnie na składaniu RDR. Zeszło w sumie sporo czasu zanim poradziłem sobie z miskami od sterów. Dopiero skonstruowanie na prędce wybijaka do sterów pomogło:
Wybijak do sterów
© inimicus
Następnie czyszczenie wszystkich części i mozolne przekładanie do nowej ramy. Skończyłem mniej więcej na takim etapie:
Budowa RDR
© inimicus
Wybijak do sterów© inimicus
Budowa RDR© inimicus
Wróciłem z remontu mieszkania o 12:50. Patrze w skrzynce awizo z DHL. BOK otwarte do 14. Myślę sobie, mam godzinę, spokojnie pokonam 15km przed czternastą.
Biorę Kross Level A6. Już po raz ostatni. Jedzie ze mną po nową ramę. Dobre tempo i już 13:35 odbieram ramę :)
Rama na grzbiet i do domu. Wracało się mniej komfortowo, ale wiedziałem, że w domu zobaczę coś takiego:
RDR Team Easton Pro
© inimicus
Jest taka jaka chciałem. Zrobiona na porządnych rurkach z niemiecką precyzją. Kolor, na szczęście nie połysk, anodyzowany czarny świetnie zgra się z TORĄ. Jest, lekka, zgrabna i w końcu mniejsza od Krossa. Może zacznę jutro przekładać części z Levela. A rama Krossa? Idzie na aukcje. Link wkrótce. Tylko dla bikestatowiczów przesyłka będzie gratis, więc warto poczekać :)
RDR Team Easton Pro© inimicus